Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när kvarnalyckan.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn och skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Falska beställningar

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas. I dessa fall då vi misstänker bedrägligt beteende eller annan oegentlighet så kommer vi annullera ordern.

Betala

Kortbetalning, delbetalning och faktura

Kortbetalning sker i samarbete med Klarna. Klarna garanterar att kundens kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystemet – ingen annan! Kvarnalyckan lagrar ingen information som rör betaluppgifterna. Vi följer distansköplagen.

  • Köp nu – betala sen. 14-dagarsfaktura eller delbetalning.
  • Handla med oss och betala enkelt med Klarna.
  • Köp det du vill. Betala hur du vill med Klarna.
  • Betala efter leverans med Klarna.
  • Betala i din egen takt. Dela upp med Klarna.

För mer information om Klarna och deras tjänster, besök klarna.com

Swish

När du väljer att betala med swish, godtar vi enbart förhandsbetalning av din order. Om betalning inte mottagits annulleras din order. Om du får problem med din swishbetalning, meddela oss gärna.

Frakt

En fraktkostnad om 55 kr (85 kr vid större varor) tillkommer inom Sverige. Vid beställning från annat skandinaviskt land tillkommer en frakt om 200 kr. Frakt inom Sverige sker genom PostNord. Frakt till de andra skandinaviska länderna sker genom Schenker eller PostNord.

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-3 dagar. Dock kan det ibland bli något längre eftersom vi försöker undvika onödig transport och därför skicka beställningarna tillsammans. Detta gäller produkter vi har i lager. På produkter som är beställningsvaror kan det variera. Se specifika produkter för leveranstid. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: frida@kvarnalycka.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till frida@kvarnalyckan.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakten på 55 kr inom Sverige men meddela oss så bokar vi den till dig (självkostnadspris från övriga Skandinaviska länder). Du står också för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som på grund av hantering har förseglats (t.ex färgburkar) på ett sådant sätt att öppnad förpackning gör att produkten ej kan säljas vidare till annan kund.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till frida@kvarnalyckan.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

GDPR

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med GDPR. Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning som sparas i max 1 år. såvida du inte har registrerat dig för att mottaga nyhetsbrev. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. I vårt nyhetsbrev har du alltid möjligheten att avprenumerera dig ifall du inte längre vill mottaga våra nyhetsbrev. Läs vår integritetspolicy.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.